تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/03/24 - 14:31
کد خبر: 202133

در نشست خبری جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون اعتراض کامیون‌داران؛

در سالن‌های بار، ساز و کار شفاف وجود ندارد/ مسئولین وزارت راه هیچ اقدام تاثیرگذاری انجام نداده‌اند +تصاویر

در سالن‌های بار، ساز و کار شفاف وجود ندارد/ مسئولین وزارت راه هیچ اقدام تاثیرگذاری انجام نداده‌اند +تصاویر

بسیاری از کامیون‌داران در هرمزگان به مدت یک هفته دست به اعتراض زده بودند اما هیچ‌یک از مسئولین و حتی صدا و سیمای استان نیز گزارشی از این وضعیت تهیه نمی‌کند. از طرف برخی از این رانندگان به همراه خانواده‌های خود به این محل آمده بودند و در تهیه اقلام غذایی نیز مشکلات جدی داشتند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از رانندگان کامیون و نمایندگان کامیون‌داران معترض کشور در نشست خبری جنبش عدالتخواه دانشجویی نسبت به دلالی و رانت در توزیع بار و نبود سیستم شفاف اطلاع‌رسانی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، صبح امروز نشستی در محل دفتر مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی به منظور بررسی فساد در سیستم حمل و نقل کشور و مبارزه با قاچاق با حضور سیدمنصور صفائیان، نماینده کامیون‌داران معترض جنوب کشور و جمعی از نمایندگان کامیون‌دار برخی شهرها و خبرنگاران برگزار شد.

در ابتدا سیدمنصور صفائیان ضمن اشاره به مشکلات عمده رانندگان کامیون در شهرهای مختلف کشور اظهار داشت: عدم اعلام شفاف بار و نبود سالن اعلام بار موجب شد تا رانندگان دست به اعتراض بزنند.

وی افزود: هم اکنون رانندگان بسیاری در سطح شهرها به علت نبود شفافیت در نظام اعلام بار و نوعی پارتی‌بازی مشکل معیشت پیدا کرده‌اند و برای گرفتن بار باید ساعت‌ها و روزها در محل توزیع بار بنشیند.

این فعال حمل و نقل تاکید کرد به غیر از یک یا دو شهر در هیچکدام از شهرها سالن اعلام بار وجود ندارد و از همین جهت بارهایی که قاچاق هستند با کمک مافیا در کشور حمل می‌شوند.

بسیاری از کامیون‌داران در هرمزگان به مدت یک هفته دست به اعتراض زده بودند اما هیچ‌یک از مسئولین و حتی صدا و سیمای استان نیز گزارشی از این وضعیت تهیه نمی‌کند. از طرف برخی از این رانندگان به همراه خانواده‌های خود به این محل آمده بودند و در تهیه اقلام غذایی نیز مشکلات جدی داشتند.

به گفته کامیون‌داران دلالی و رانت در سیستم حمل و نقل به علت مشکلات فضای کسب و کار و رکود سنگین اقتصاد افزایش پیدا کرده و برای دریافت بار باید رشوه پرداخت شود.

براساس این گزارش کامیون‌داران اعلام کردند که شرکت‌های حمل و نقل برای دریافت بار به صاحبان کالا پولی پرداخت می‌کنند تا بارها به آن شرکت داده شود اما موضوع مهم ماجرا علاوه بر رشوه، دریافت هزینه‌های آن از محل درآمدهای رانندگان است.

راهکار ارائه شده توسط این رانندگان ایجاد یک سایت رسمی برای اعلام بار و اپلیکیشن برای دسترسی سریع‌تر رانندگان به اطلاعات بار است که رانتی هم در این میان برای دلالان ایجاد نشود.

رانندگان علاوه بر این از نظام کارت‌های سوخت اعلام رضایت کردند و گفتند که اگر اراده جدی برای حل مشکلات رانندگان وجود داشته باشد قطعا همانند موضوع سوخت گازوئیل، هوشمند‌سازی کارت‌ها راه‌اندازی می‌شود.

به گفته این فعالان حمل و نقل در این نشست یک راننده کامیون باید روزها و هفته‌ها برای دریافت بار به پایانه‌ها مراجعه کنند و در جاده‌ها با استرس و نگرانی بار خود را حمل کنند که این موضوع مخاطرات جاده‌ای را افزایش داده است.

در صورتی که اگر نظام بار به صورت مکانیزه به رانندگان داده شود علاوه بر کاهش تردد در سطح جاده‌های ایمنی بار و رانندگان نیز افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش این رانندگان بارها با نامه‌نگاری و اعتراض نسبت به نبود نظام جامع توزیع بار و همچنین سالن بار به مسئولان تذکر داده بودند اما تاکنون هیچکدام از آنان در جریان توزیع بار اصلاحات ساختاری را انجام نمی‌دهند.

اخیرا نیز یکی از رانندگان کامیون یزدی در بندرعباس به دلیل نبود استراحتگاه و گرمای شدید هوا جان خود را از دست می‌دهد در حالی که اگر نظام دقیقی برای اعلام بار وجود داشت شاید این اتفاق رخ نمی‌داد و یک خانواده‌ای را عزادار نمی‌کرد.

بنابر گفته یکی از کامیون‌داران هم اکنون 300 هزار راننده کامیون در سطح کشور وجود دارد که در صورت وجود اراده برای مسئولان امکان ساماندهی توزیع بار وجود دارد.

در ادامه تصاویر این نشست را مشاهده کنید:

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top